Haters will be sprayed away.pft | Home
convoluted twist: Sambungan

Tuesday, July 22, 2014

Sambungan

I went through my whole blog. From the draft- first post and the recent one okay maybe it wasn’t that recent since I haven’t been blogging for quite uhm a long time?

Puasa tahun lepas aku tulis update, puasa tahun ni baru aku sambung hahahaha teruk

So, currently im continuing my study J oh and my spm result? It wasn’t that bad neither was what I expected (lol) but then there is always a reason for everything as the saying goes ada hikmah di sebalik apa yang berlaku

And here I am telling you that I am now officially among the students that are going to study real hard striving for stpm yep you got it right- aku pakai unifom sekolah balik ha ha ha

Nah its not that bad to be back in school cuma yeah surrounding dia cam different sikit. I changed my school masa form 5 dulu remember? Transferred to btho around my spm haha & thank god it wasn’t that awkward to step back to the school (smile awkwardly) since my former friends helped me throughout the last last minute of me changing school dulu so macam uh familiar la sikit (sikit je)

Tipu la kalau aku cakap aku tak frust kawan kawan lain dapat apa yang aku nak. Masa result keluar matriks dulu, peh aku sampai taknak check sebab aku nak yakin kan yang aku tak dapat tapi sebenarnya aku dapat (secara fantasi nya lah kan lulz) & then bila aku check betul betul yang betul betul aku tak dapat ha betul betul meleleh jugak masa tu I mean like hello my close friends semua dapat & I macam tercampak jauh dari kelompok sendiri mana tak sedih en

If you ask, yes I did cry in front of my parents. I was feeling very very very sorry that I couldn’t make it to kononnya nak masuk boarding school la ecewah. Of course mama & ayah said itu rezeki masing masing.
Then the next stage, I decided to wait for upu result. Once again, I be looking crestfallen for the um whole week? Knowing that the word ‘dukacita’ greeted me on the web.

I’ll be lying again kalau aku cakap aku tak bengang dengan kawan kawan yang result lebih kurang aku/lagi rendah dapat tawaran sedangkan aku ni ha, habuk pun tarak. Tapi as what mom said; rezeki.

Terima la. Itu rezeki kau untuk buat masa sekarang. Rela tak rela aku masuk jugak la tingkatan 6. Eventho kena perli pakai baju sekolah pun- yea whatever as long as aku dapat belajar.

Truthfully, memang aku ingat form 6 ni cikai je macam hek eleh budak budak nama tercicir dari list uni/poli/matriks (termasuk la aku hahaha bongok)

Try putting yourself in my shoes, ha! Cikai kepala hotak kau la. Serabut dia lebih kurang serabut aku study biology form 5 dulu je padahal subjek utama aku bahasa melayu sejarah pengajian am muet dengan ekonomi.
Ada jugak la rupa lipas kena spray dengan ridsect sebab tiba tiba macam kena study-shock amik subject ekonomi

Tapi, usaha tangga kejayaan.

Sekarang dah lebih kurang 2 bulan rasanya I’m holding the title of being one of the form 6 students & trust me juniors sekalian (bajet macam aku dah upper) susah memang susah tapi apa je benda yang senang dalam hidup?

Bak kata ustaz; kau nak berak pun kena usaha teran, ini kan nak belajar mesti la kena usaha jugak kan?

Aku baru nak update sebab tiba tiba rindu blog tiba tiba rindu nak bercerita. Yelah siapa lah nak layan aku ni (lap air mata)

Tapi habit lama memang tak pernah hilang. Aku kalau dapat katil memang tak ingat apa dah. Sepatutnya aku sekolah harini tapi lepas sarung uniform aku…. tertidur…. k……